Studenten etaleren hun talenten met behulp van een door de site verzorgde
videopresentatie en persoonlijk profiel. Dat profiel kunnen werkgevers tegen
betaling downloaden, waarbij het tarief afhankelijk is van de populariteit
van de student. Zo ontstaat er volgens initiatiefneemster Geertje Dam een
online handelshuis van talent.

Momenteel telt de site honderd profielen, waarvan de eerste vijftig donderdag
live gaan. Hoeveel studenten zich tot dusver hebben aangemeld is nog niet
bekend. Het doel is voor oktober 2008 minimaal vijfhonderd studenten in het
bestand te hebben.

"De site is onder meer bedoeld om studenten gerichter een baan te laten
kiezen", aldus Dam. Studenten hebben volgens haar weinig zicht op hun eigen
marktwaarde en maken vaak geen weloverwogen keuze bij het kiezen van hun
eerste werkgever.

De vijftig populairste studenten kunnen in september hun drie favoriete
werkgevers uitnodigen voor een gesprek. De meest gewilde student krijgt
zelfs een werkbegeleidingstraject aangeboden door een adviesbureau waarmee
Dam een overeenkomst heeft gesloten. Dam: "De nummer één moet je wel extra
belonen natuurlijk."

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl