Webwinkel Coolblue heeft de omzet vorig jaar zien stijgen met 45 procent tot 360 miljoen euro.
Dat maakte het bedrijf woensdag bekend. Halverwege het jaar verwachtte Coolblue nog uit te komen op een totale opbrengst van 350 miljoen euro.
Of het bedrijf met winst of verlies draait is onbekend. “Daar doen wij uit concurrentieoverwegingen geen mededelingen over”, aldus een woordvoerster.
Bezorgen op zondag
Volgens de webwinkel komt de omzetstijging met name door het uitbreiden van de leveringsopties. Zo kunnen bestellingen sinds kort ook op zondag afgeleverd worden.
“Een jaar geleden was het nog heel normaal dat je een op zaterdag besteld pakje, pas op dinsdag geleverd kreeg”, aldus directeur en oprichter Pieter Zwart. “We zien dat klanten écht blij zijn dat ze gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen. Dat draagt stevig bij aan de groei van het afgelopen jaar.”
Coolblue: specialistische webwinkels, diep assortiment
Vanaf de start in 1999 heeft het bedrijf zich geconcentreerd op gespecialiseerde webwinkels, zoals autostoelshop of laptopshop. Elke winkel biedt een diep assortiment en uitgebreide productbeschrijvingen.
Het bedrijf maakte die keuze omdat het geen pure prijsvechter wilde zijn; dan zou het moeten opboksen tegen grote volumespelers die het moeten hebben van lage marges.
Coolblue telt inmiddels meer dan 1.000 medewerkers. Ook heeft het bedrijf 5 winkels in Nederland en 2 in België. Met Bol.com en Wehkamp.nl behoort de firma nu tot de grootste webwinkeliers van de Benelux.
Voor 2015 verwacht Coolblue een groei die weer ruim in de dubbele cijfers terecht zal komen.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl