Google heeft last van Facebook en andere rivalen als het gaat om verdienen aan advertenties op smartphones.

Het internetbedrijf weet daar minder inkomsten te genereren, terwijl het merendeel van Google-gebruikers overstapt van desktops en tablets naar een mobieltje.

In de nabeurshandel stond het aandeel Google 2,7 procent lager.

Prijs reclame-uitingen daalt

Google presenteerde woensdag een omzet van 15,4 miljard dollar (11,1 miljard euro) in het eerste kwartaal, waar analisten in doorsnee uitgingen van 15,5 miljard dollar.

De zoekgigant wist met aanbiedingen zijn advertentievolume met ruim een kwart op te voeren, maar de gemiddelde prijs van een reclame-uiting daalde met 9 procent. Advertenties op tablets werden juist 29 procent duurder.

Nettowinst hoger

De nettowinst van het bedrijf uit het Californische Mountain View bedroeg 3,45 miljard dollar, tegen 3,35 miljard dollar een jaar eerder. Google investeert in toekomstige winstgroei door onder meer zijn aanbod van breedbanddiensten uit te breiden.

Motorola draaide in het eerste kwartaal een verlies van 198 miljoen dollar, vergeleken met 182 miljoen dollar een jaar eerder. Over het laatste kwartaal van 2013 rapporteerde Google nog een verlies van 384 miljoen dollar voor Motorola. In januari verkocht Google Motorola aan Lenovo.

(Bron: Z24/ANP)

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl