"Aan het oude logo is ruim dertig jaar niets gedaan. Het tandwiel met de
steeksleutel stond voor zekerheid, betrouwbaarheid en garantie. Met de
nieuwe koers, waar mobiliteit centraal staat – mede vanwege de lancering van
de pechhulpdienst -, is nu gekozen voor een moderner logo dat vrijheid
symboliseert", aldus een woordvoerder van Bovag.
Bovag heeft bewust voor de herkenbaarheid gekozen. De kleuren en de
vorm zijn voor 90 procent van de Nederlanders herkenbaar, "en daar hecht
Bovag toch heel veel waarde aan".
Inmiddels is de site volledig aangepast en is nergens meer het oude logo te
traceren. Langzaam aan zal het oude logo ook van het briefpapier verdwijnen.
Het hoofdkantoor te Bunnik heeft inmiddels al een metamorfose doorstaan
waarbij de oude logo’s vervangen zijn door nieuwe.
Leden die momenteel het oude schild van Bovag aan de muur hebben
hangen, krijgen eerdaags een lege doos opgestuurd. Hierin kan deze retour
gezonden worden naar de branchevereninging. "Het nieuwe zal dan zo snel
mogelijk op de bus worden gedaan."
Afgelopen maandag kondigde Bovag aan aan dat het een eigen pechhulpdienst
opricht. Als concurrent van de bestaande services van de ANWB, Routemobiel
en Mondial Assistance.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl