Dat meldt het Algemeen Dagblad op basis van onderzoek door GfK. Dat bureau
peilde dit jaar voor het eerst onder vijfduizend mensen waar men het liefst
een nieuw bed zou halen.
Uit die cijfers blijkt Ikea in populariteit lichtjaren voor te lopen op
de concurrentie in meubelland.
Maar dat is nog niet alles. Want wie denkt dat de grotere, gespecialiseerde
meubelzaken Ikea in het lijstje op de voet volgen, heeft het mis.
Nederlanders gaan na Ikea namelijk kijken bij de online warenhuizen
Wehkamp en Neckermann. Daar kan tenslotte ook op afbetaling worden gekocht.
Pas daarna checkt men wat ketens als Beter Meubel en Goossens Wonen &
Slapen te bieden hebben.
Ikea wordt door de ondervraagden gewaardeerd om de openingstijden, het
uitgebreide assortiment en de goede parkeergelegenheid.
Volgens het onderzoek vinden consumenten bij het bepalen van de beste winkel,
over het algemeen de kwaliteit van de producten, de prijzen en de
deskundigheid van het personeel het belangrijkst.
Maar het gaat Nederlanders uiteindelijk toch echt weer om het geld. De
ondervraagden vinden namelijk de deskundigheid van het personeel bij andere
winkels beter, maar vanwege de prijs-kwaliteitverhouding wint Ikea.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl