Om de klappen op te vangen heeft Beter Bed in Nederland de afgelopen weken nog meer prijsacties opgezet. Volgens topman Ton Anbeek trekken de verkopen deze maand daarom wat aan. ,,,het wordt wat minder slecht door prijsagressieve acties”, aldus de topman. ,,Ik kan niet zeggen wat de consument gaat doen, maar wij gaan wel door met ons prijsbeleid’.
Het contrast tussen Nederland en Duitsland, waar Beter Bed ook acties is, is groot. Daar werd in het vierde kwartaal van 2011 een omzetgroei van 16 pocent gerealiseerd, onder meer door de groei van het aantal filialen en sterke jubileumpromoties. De omzet in vergelijkbare winkels in Duitsland nam in het vierde kwartaal met 12 procent toe. Beter Bed spreekt van een stabiele ontwikkeling en een relatief hoog niveau van het Duitse consumentenvertrouwen. ,,Wij doen goede dingen in Duitsland. Dat beleid zetten wij voort”, zei Anbeek.
Lichte stijging
Beter Bed opende in 2011 123 winkels en sloot er 53, waardoor er in totaal 70 winkels bijkwamen. In de laatste drie maanden kwamen er 20 winkels bij. De onderneming is actief in in totaal 7 landen in Europa.
Over heel 2011 ging de omzet met 6 procent omhoog tot 397 miljoen euro. De onderneming verwacht over het vierde kwartaal een nettowinst te realiseren van 10,2 miljoen euro. Daarmee zou de winst over heel 2011 uitkomen op 28 miljoen euro, een lichte stijging ten opzichte van het recordjaar 2010. Toen bedroeg de winst 27,9 miljoen euro. Beter Bed maakt op 2 maart volledige cijfers over 2011 bekend.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl