Ook in Amerika lukt niet alles. Digg, dat bezoekers van websites content op
het internet laat beoordelen door op een knopje dat lijkt op de
‘like’-button van Facebook te klikken, was ooit een van de meest gewilde
startups in Silicon Valley.

Nu is het bedrijf verkocht aan Betaworks, een conglomeraat van
internetbedrijfjes met daarin onder andere Bitly, het bedrijfje dat links
inkort ten behoeve van gebruik op Twitter.

Betaworks betaalde volgens de Wall
Street Journal
een half miljoen dollar voor Digg. Een grijpstuiver
vergeleken met vroegere waarderingen.

Google zou Digg in 2008 nog voor 200 miljoen dollar hebben willen kopen, maar
de deal ging op het laatste moment niet door, zo meldde
Techcrunch destijds.

Begin 2011 vertrok Kevin Rose, de CEO en de man die Digg in 2004 was begonnen.
Maar het bedrijf zat toen al in een negatieve spiraal. Rose werkt nu voor
Google.

Marc Andreessen, een van de meest succesvolle investeerders in de Valley met
belangen in Twitter en Facebook, stak ook geld in Digg.

Lees ook:

Zo verklein je de kans dat je startup faalt

Waarom oprichters van techbedrijven betere topmannen zijn

Zij zijn spekkoper bij beursdebuut Facebook

Netscape-oprichter verkoopt bedrijf voor 150 miljoen

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl