Premium content ophalen
- Facebook-oprichter Mark Zuckerberg wil zich volledig op de ‘metaverse’ storten en heeft zijn bedrijf omgedoopt tot Meta.
- Experts zeggen dat het begrip ‘metaverse’ vooral een marketingstunt is en dat dit de manier waarop we werken niet drastisch gaat veranderen.
- Wel kunnen nieuwe virtuele omgevingen weer nieuwe online verdienmodellen creëren, zoals onder meer met YouTube en TikTok is gebeurd.
- Lees ook: De metaverse: wat is het en wat kan je ermee?
De ‘metaverse’ gaat de manier waarop we met elkaar omgaan revolutionair veranderen, als we de bazen van grote techbedrijven mogen geloven.
Maar wordt de manier waarop we werken ook drastisch veranderd?
De term metaverse is “opzettelijk vaag”, zegt bedrijfsexpert Jean-Philippe Vergne van het University College London, omdat het “afhankelijk van wie het gebruikt verschillende dingen kan betekenen.” In het algemeen verwijst de metaverse naar een virtuele omgeving waarin gebruikers zich met behulp van avatars kunnen bewegen.
Premium content ophalen