- Socialmediabedrijf Meta werkt al jaren aan een hightech AR-bril.
- Het resultaat daarvan wil Meta waarschijnlijk in de herfst tijdens het jaarlijkse Connect-event aan het publiek tonen.
- De augmented reality-bril zou naar verluidt pas over een paar jaar echt klaar zijn voor de consumentenmarkt.
- Lees ook: Techbazen vechten elkaar de tent uit in race om AI-dominantie en strijd om de hipste VR-bril
Socialmediabedrijf Meta – de eigenaar van onder meer Facebook, Instagram en Whatsapp – is naar verluidt van plan om in de herfst het doek van zijn eerste echte augmented reality-bril te trekken. Het meest voor de hand liggende event hiervoor zou ‘Connect’ zijn, dat speciaal is georganiseerd voor externe softwareprogrammeurs.
Meta zou flinke druk uitoefenen op het team dat aan de bril werkt om eeen demo te geven op het evenement. De AR-bril wordt ontwikkeld onder de codenaam ‘Orion’. Het is de bedoeling om een zo goed mogelijk functionerend apparaat te laten zien, stellen twee anonieme bronnen die Business Insider sprak.
Hoewel de AR-bril pas over een paar jaar verkocht zal worden aan consumenten, zouden diverse Meta-medewerkers al met geavanceerde prototypes van het apparaat aan het testen zijn, beweert een van de bronnen.