- Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instgram, gaat het aantal tools voor adverteerders onder de Advantage+-vlag verder uitbreiden met toepassingen van artificial intelligence (AI).
- Met AI-tools kunnen advertenties gemaakt worden met afbeeldingen en teksten.
- Uiteindelijk zou kunstmatige intelligentie zich kunnen aanpassen aan de huisstijl van adverteerders.
- Lees ook: AI biedt veel mogelijkheden voor educatieve technologie – 3 investeerders leggen uit waar ze grote kansen zien
De afgelopen jaren legt Meta heel erg de nadruk op Advantage+, een set AI-tools die adverteerders helpt om advertenties op het juiste platform bij de juiste mensen te krijgen. Het doel hiervan is om advertenties zo goed mogelijk te laten presteren, wat gemeten wordt met behulp van verschillende statistieken.
Vanaf nu kunnen adverteerders Advantage+ gebruiken om met nieuwe AI-tools complete afbeeldingen en teksten te genereren voor advertenties. Het is echter niet zo dat de AI-tools vanuit het niets afbeeldingen kunnen maken. Ze moeten door de gebruiker gevoed worden met een originele afbeelding.
Een voorbeeld: marketeer kan een afbeelding van een rode jurk uploaden in Meta’s AI, die vervolgens meerdere variaties daarvan met bijvoorbeeld een andere achtergrond en andere teksten kan genereren. Ook kan de AI-tool verschillende formaten aanleveren die onder andere in Reels werken. Meta gaat in de toekomst ook de mogelijkheid toevoegen voor adverteerders om opdrachten te geven om de generatieve AI-tools aan te sturen.