De omzet kwam uit op 1,63 miljard euro. Dat is een toename van 2,3 procent in
vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Analisten hadden in doorsnee
gerekend op een omzet van 1,61 miljard euro. De omzet over het derde
kwartaal kwam uit op 549 miljoen euro, een toename van 5,4 procent.

Foodservice
Sligro behaalt het overgrote deel van zijn omzet uit de zogeheten
foodservice-divisie, de groothandelstak. Dit onderdeel is marktleider in
Nederland. De omzet van dit onderdeel groeide met 5 procent in de eerste
negen maanden van 2009. In het derde kwartaal ging het om een groei van 7,6
procent.

Sligro heeft ook supermarkten met de formules EM-Té en Golff. De omzet van
deze divisie steeg met 5,3 procent in de afgelopen drie kwartalen. Vooral
EM-Té deed het goed, de omzet nam toe met 6,8 procent. Bij Golff ging het om
3,1 procent.

Integreren
Sligro wil de twee formules integreren en praat nog steeds met de zelfstandige
Golff-ondernemers over de voorwaarden van het overstappen naar de EM-Té
formule.

Sligro waarschuwde eerder voor een verdere verslechtering van de algehele
marktomstandigheden in de tweede helft van 2009 door onder meer een
oplopende werkloosheid. ,,De marktomstandigheden blijven uitdagend, hetgeen
tot verscherpte concurrentie in onze beide marktsegmenten heeft geleid”,
aldus Sligro in een toelichting op de cijfers donderdag. Sligro vindt zijn
bedrijfsactiviteiten ,,goed gepositioneerd om daartegen opgewassen te zijn”.

Het bedrijf onthoudt zich donderdag van een concrete voorspelling over de
jaarresultaten wegens de onzekere marktomstandigheden. De omzetcijfers voor
2009 worden op 6 januari gepubliceerd.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl