Begin dit jaar had de Winkelaar nog een gemiddelde van vijf aanbiedingen per week, maar inmiddels zijn dit er 6,2. De toename in het aantal diervriendelijke aanbiedingen komt vooral door meer aanbiedingen van zuivel en biologisch vlees. Diervriendelijke eieren worden bijna nooit goedkoper aangeboden, aldus Wakker Dier, de stichting die opkomt voor het welzijn van dieren uit de vee-industrie.

Volgens de stichting is Dirk/Bas/Digros koploper (48 aanbiedingen, 19 procent van het totaal), met elke week biologisch vlees in de folder. Plus had 39 aanbiedingen (15,3 procent) en Deka 35 stuks (13,7 procent). Deze drie supermarkten samen zijn verantwoordelijk voor bijna de helft van de aanbiedingen.

Hekkensluiter

C1000 is hekkensluiter met slechts tien aanbiedingen in een heel jaar. Na C1000 volgen Jumbo (elf aanbiedingen) en Coop (dertien). Deze drie zijn verantwoordelijk voor slechts 13,3 procent van de aanbiedingen. Marktleider Albert Heijn scoort met 18 producten ook onder het gemiddelde van 25,6 stuks.

Wakker Dier is blij met de toename in diervriendelijke aanbiedingen en zal deze trend blijven stimuleren.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl