- GroupM, een van ’s werelds grootste mediabureaus, geeft klanten het advies om even niet te adverteren op Twitter, meldt Adformatie.
- Het mediabureau sluit zich aan bij een reeks partijen die niet of minder adverteren op het sociale mediaplatform.
- Het negatieve advies heeft te maken met het vertrek van topmanagers bij Twitter vertrekken en onduidelijkheid over veranderingen die Elon Musk wil doorvoeren.
- Lees ook: Deze 20 multinationals zijn de grootste adverteerders op het geplaagde Twitter, dat 90% van zijn inkomsten uit reclame haalt
De uittocht van adverteerders bij Twitter blijft maar doorgaan, nadat techmiljardair Elon Musk het socialmediabedrijf eind vorige maand in handen kreeg.
GroupM, één van de grotere mediabureaus in de wereld, geeft zijn klanten nu ook als advies dat de risico’s voor adverteren op Twitter op dit moment erg hoog zijn, zo meldt media- en marketingplatform Adformatie.
GroupM koopt advertenties in voor merken zoals Google, L’Oréal, Bayer, Nestle, Unilever, Coca-Cola en Mars. Op jaarbasis coördineert het mediabureau meer dan 50 miljard dollar aan media-uitgaven. Met het het negatieve advies van GroupM zou Twitter miljoenen dollars aan advertentie-inkomsten kunnen mislopen.