Fastfoodketen McDonald’s schakelt klanten in om een nieuwe superburger samen te stellen.

Genoeg van altijd dezelfde Hamburger of Big Mac? McDonald’s heeft een alternatief. De bekende fastfoodketen geeft een select gezelschap van klanten in  vier vestigingen in Zuid-Californië de mogelijkheid om hun eigen hamburger samen te stellen, zo meldt Bloomberg Business Week.

Dat levert uitzonderlijk veel keuze op: lekker combineren met drie soorten kaas en negentien toppings – van quacamolesaus en rode ui tot mosterd en bacon. McDonald’s vindt het allemaal best.

Vrije keuze bij een fastfoodketen die zoveel mogelijk gericht is op standaardisatie: het lijkt een contradictie. Maar McDonald’s wil beter te weten komen wat klanten nu echt een lekkere burger vinden. Met als doel: een nieuw succesnummer in de markt zetten.

McDonald’s zoekt nieuw succesnummer

McDonald’s heeft al enige tijd geen echte kaskraker meer gehad op het menu. Bij ketens als Subway en Chipitale bepaalt de klant voor een groot deel wat er op zijn sandwich komt. Bij McDonald’s ligt die keuze zo goed als vast.

De testklanten in Californië die hun eigen burger mogen samenstellen, voeren hun bestelling in op een tablet. Zo krijgt het fastfoodconcern inzicht in de meest gevraagde ingrediënten en populaire samenstellingen.

Als de proef een duidelijke voorkeur voor bepaalde combinaties oplevert, kan de meest populaire burger van Zuid-Californië ook in andere restaurants van McDonald's op de kaart verschijnen.

Lees ook

Hebben Amerikanen nog wel trek in hamburgers?

 

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl