Het team rond Max Verstappen kan niet lachen op de parodie die websupermarkt Picnic heeft gemaakt van de nieuwe Jumbo-reclame met de jonge Formule 1-coureur.
Jumbo presenteerde dinsdag het nieuwe spotje om zijn bezorgdienst aan te prijzen. Inmiddels kunnen consumenten bij 85 vestigingen van Jumbo boodschappen online bestellen en thuis laten bezorgen. Dat aantal wordt nog dit jaar uitgebreid tot honderd.
In het filmpje van twintig seconden levert Verstappen in zijn racewagen een doos boodschappen af bij Jumbo-familie Frank en Maike. “We laten met een knipoog zien dat we zo snel mogelijk bezorgen”, aldus topman Frits van Eerd van de supermarktketen.
Een dag na het spotje haakt websupermarkt Picnic in op het Jumbo-spotje met een eigen filmpje. Daarin loopt een jongen met hetzelfde postuur als Verstappen en gekleed in een race-overall van Red Bull voorbij aan een Jumbo-bestelwagen. Hij stapt vervolgens in de elektrische bestelbus van Picnic om boodschappen te bezorgen.
"Soms doe je iets voor je werk. Soms doe je iets voor de lol", verschijnt er in beeld.
Het team rond Verstappen is not amused. "We gaan op passende wijze actie ondernemen", laat een woordvoerder namens Max Verstappen weten tegenover RTL Boulevard. "We zijn het aan het onderzoeken en bespreken het met onze juridische afdeling. Er is oneigenlijk gebruikgemaakt van het beeldmerk van Max Verstappen en daar zijn wij niet blij mee."
Picnic-oprichter Michiel Muller is zich van geen kwaad bewust. "Het lijkt mij duidelijk dat mensen zien dat het een inhaker is en dat ze dat onderscheid kunnen maken." Muller heeft nog geen bericht gehad van het kamp Verstappen.
Jumbo laat via woordvoerster Mariska Bergmans dat ze hebben kunnen lachen om de parodie van Picnic. "Nee hoor, we vinden het niet flauw en we zijn zeker niet boos", zegt Bergmans tegen Marketing Online. Het supermarktbedrijf ziet geen aanleiding om juridische stappen te nemen.