Marco Aarnink verkocht internetdrukkerij Drukwerkdeal in 2014 voor 24 miljoen euro aan de wereldwijde marktleider Vistaprint.

De destijds 28-jarige ondernemer werd op slag multimiljonair, koos een aantal jaar voor een bestaan als investeerder en bedrijfsadviseur, totdat het weer begon te kriebelen. Hij wilde zelf ondernemen.

Afgelopen jaar maakte hij zijn comeback in de drukwerkwereld met de aankoop van de domeinnaam Print.com. Bij dit bedrijf, waarmee hij de internationale drukwerkmarkt wil veroveren, werken inmiddels alweer 25 medewerkers.

Met Print.com wil Aarnink buitenlanddromen waarmaken, te beginnen in Duitsland. Het is volgens Aarnink “pure passie” die hem dreef om miljoenen van zijn eigen geld in dit nieuwe avontuur te steken.

In een interview met overnameplatform Brookz zegt Aarnink hierover: “Ja, we hebben voor de domeinnaam Print.com veel geld betaald. Maar we willen ook Champions League spelen, we willen Europees. We kunnen nu niet meer terug.”

Kantoor in Deventer

Het nieuwe avontuur speelt zich vooralsnog af op een onooglijk bedrijventerrein in Deventer, waar Aarnink zich klaarmaakt voor de launch van Print.com, ergens dit jaar nog.

Waarom Deventer?

"Ik vind Amsterdam heel leuk, mag er graag komen. En er gebeuren mooie dingen waar de provincialen veel van kunnen leren. Maar ben altijd blij als ik weer mag gaan. Want het is wel opgeblazen qua startups en salarissen, alleen al de waarderingen schieten de pan uit", zegt Aarnink.

"Er zitten hier soms startups aan tafel die geld willen dat ik nog niet eens kreeg toen ik al vijf jaar winst had gemaakt. Dat kan gewoon echt niet. Daarmee vraag je om een volgende crisis."

"We moeten in Nederland die nuchterheid vasthouden, daar zit het succes. We moeten gewoon weer leren werken. Eerst jezelf bewijzen en dan om geld vragen. Dat doe en deed ik met mijn startup ook — wat je hebt er eerst zelf in stoppen."

Lees het volledige interview met Marco Aarnink op Brookz.nl, het grootste overnameplatform voor bedrijven in Nederland »