Supermarkt Lidl gaat Albert Heijn achterna met een oproep om innovatieve producten.
Lidl biedt naast ruimte in de schappen de winnende ondernemer ook ‘landelijke promotie’ en ‘begeleiding naar grootschalige productie’.
Dat schrijft vaksite Distrifood op basis van een oproep op de website van Lidl.
Hoeveel ruimte Lidl heeft voor nieuwe merken, vertelt de supermarkt niet in haar oproep, maar wel dat het volgend jaar met een nieuw ’thema’ zal komen ‘bomvol innovatieve, nooit eerder op de markt gebrachte producten’.
De Duitse super zoekt naar ideeën die ‘vernieuwend, gezond of juist heel duurzaam’ zijn. Ook moet je als ondernemer minimaal vijf proefartikelen op kunnen sturen vóór 16 september.
Lidl gaat dan aan de slag met de selectie en nodigt de gegadigden uit voor wat ze 'de selectiedag' hebben gedoopt.
Albert Heijn ging Lidl al voor met een dergelijke oproep. Daar is de zogeheten Product Pitch uitgegroeid tot een jaarlijkse competitie sinds 2016. De winnaar van dit jaar was Knakwortel, een veganistische hotdog op basis van gemarineerde wortel.
Net als bij Lidl ontvangen de ondernemers achter het idee een jaar lang begeleiding van AH en een marketingmachine om de bekendheid van het product op te schroeven.