Kylie Jenner, lid van de Kardashian-clan, zakenvrouw en ’s werelds jongste miljardair, heeft de merken ‘Kylie Con’, ‘Kylie Kon’ en ‘Kylie Museum’ gedeponeerd, meldt E! News.
Dat wijst erop dat Jenner deze namen wil gebruiken op accessoires en kleding, voor zowel kinderen als volwassenen, en voor beauty-gerelateerde diensten als workshops, tentoonstellingen en “interactieve ervaringen voor sociale entertainment”.
De Amerikaanse merkenadvocaat Josh Gerben lijkt de eerste te zijn die de registraties van Jenner heeft gemeld op Twitter. Hij is daar verder niet bij betrokken.
Het 22-jarige halfzusje van Kim Kardashian was tot voor kort honderd procent aandeelhouder van Kylie Cosmetics dat ze in 2015 oprichtte. Dankzij haar enorme aantal volgers op sociale media, lage overhead en een exclusieve deal met de Amerikaanse beauty-keten Ulta, schopte ze het met dit bedrijf tot jongste miljardair ter wereld.
In november kondigde ze aan dat ze van plan was een meerderheidsbelang van Kylie Cosmetics te verkopen aan beauty-conglomeraat Coty Inc., dat haar bedrijf gewaardeerd heeft op 1,2 miljard dollar. Inmiddels heeft Jenner 51 procent van de aandelen voor 600 miljoen dollar verkocht.
Coty-Kylie Cosmetics, een strategische partnerschap voor de lange termijn, ging eerder deze maand van start. Het bedrijf kondigde daarbij aan dat een nieuwe CEO aantreedt.
Gezicht van Kylie Cosmetics
Ondanks dat blijft Jenner het gezicht van het Kylie Cosmetics, wat tot uiting komt in haar posts op sociale media. Ze adverteert zowel haar huidverzorgingsproducten als make-up-lijn.
Met het aangaan van samenwerkingen, mogelijk het openen van een museum en het organiseren van evenementen als toevoegingen op haar merk, kan Jenner haar geschatte fortuin van 1 miljard dollar laten groeien.
In oktober registreerde ze ook de zin "Rise and Shine", nadat een video waarin haar dochter dit zong viraal ging. Kort daarna verkocht ze Rise and Shine-merchandise, inclusief een hoodie van 65 dollar waarop een foto van haar gezicht als de zon prijkte.
Op sociale media staat de jonge Jenner bekend om haar luxueuze levensstijl. Naast haar autocollectie ter waarde van 14 miljoen dollar, verzamelt ze ook nog zeldzame Hermès-tassen en landhuizen in Calabasas in Californië.
Lees meer over influencers:
- NikkieTutorials telt 12 miljoen volgers op YouTube – het Brabantse make-upmeisje dat uitgroeide tot beautyfenomeen blijkt transgender
- Deze 10 kinderen verdienen honderdduizenden tot miljoenen euro’s per jaar – dankzij YouTube
- Zo werd Revolve groot met influencers als Negin Mirsalehi en Kendall Jenner – de online retailer is $2,33 miljard waard na zijn beursgang
- Ik boekte een professionele fotograaf om Instagram-foto’s te maken – en kwam erachter hoe ver influencers gaan voor het perfecte plaatje