De vernieuwde Nano zou begin 2013 op de markt verschijnen, zo stelt de Indiase The
Economic Times
. Een woordvoerder van de Indiase automaker Tata Motors
wilde niet reageren.

De Nano kampt in India al enige tijd met tegenvallende verkopen. Maandelijks
worden er zo’n 7.500 Nano’s verkocht. Om quitte te draaien, moet de verkoop
ongeveer verdubbelen. De nieuwe Nano moet daaraan bijdragen.

Hoger segment
Met de nieuwe Nano zou de Indiase autoproducent de concurrentie aangaan met
modellen uit een hoger segment, zoals de Hyundai Eon en de Maruti Alto. Het
bedrijf wil klanten aan zich binden.

Het huidige model, dat ongeveer 1.500 euro kost en een motorinhoud heeft van
624cc, blijft bestaan. Daarmee blijft Tata zich richten op arme Indiërs die
wonen op het platteland.

Lees ook:

Ultragoedkope SUV van 5.800 euro? India sleutelt

Waarom niemand 's werelds goedkoopste auto wil

Tata Nano Cabrio gespot

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl