De jonge bank Knab hoopt deze week z’n honderdduizendste klant te verwelkomen. Dinsdag lukte het net niet. Woensdag wel.

Knab ging in 2012 van start als jonge, nieuwe bank die het anders ging doen. Simpele producten, helder over kosten. Heel anders dan traditionele banken.

Het dochterbedrijf van Aegon richt zich inmiddels specifiek op kleinzakelijke bedrijven en zzp’ers.

Dinsdag hoopte Knab zijn honderdduizendste klant te verwelkomen, maar dat lukte net niet, zo meldde de bank woensdag in de vroege ochtend. De teller bleef dinsdag steken op 99.927 klanten.

Saaie livestream

Of het woensdag zou lukken, kon de woordvoerder niet met zekerheid zeggen. “Wanneer de 100.000ste klant verwelkomd wordt, is niet precies te zeggen. Het kan dus ook pas vanavond zover zijn of morgenochtend pas.”

Woensdagochtend rond tien uur was Knab wel heel dichtbij. De teller stond  99.984 klanten.

Knab heeft een livestream opgezet via Periscope, maar de woordvoerder waarschuwde dat die niet heel spectaculair is. "Overigens zal de stream in eerste instantie niet superspannend zijn. Sterker nog, best wel saai. Maar Knab wil niet ongeveer de 100.000ste klant verwelkomen (wat een vooraf geregisseerd moment mogelijk zou maken en daarom vaak zo wordt gedaan met xxste klant of bezoeker momenten) maar precies de 100.000ste klant. In de livestream is dat proces te volgen."

Saai, maar in ieder geval transparant.

Update: rond 12 uur woensdag was het dan toch zo ver; honderdduizendste klant binnen!

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl