Naast het verhogen van het merkbewustzijn wil KLM hiermee ook bestemmingen
promoten. Daarnaast is het doel het aantal volgers van KLM-sites in Chinese
social media als Sina Weibo, Renren en Tencent Weibo te vergroten. "Het
is voor het eerst dat er in de Chinese luchtvaartbranche een campagne is met
een dergelijk sociaal en innovatief karakter", zegt managing director
Erik varwijk van KLM.
Speciaal Nijntje-verhaal
Onderdeel van de campagne is een interactief Nijntje-verhaal, waarin ze samen
met haar oom vliegenier gedurende zestig dagen naar diverse KLM-bestemmingen
reist. Nijntje krijgt gedurende haar reis tips van Chinese beroemdheden, die
op deze bestemmingen hebben gewoond. Volgers maken door middel van games en
quizzen kans op prijzen.
China is een belangrijke markt voor KLM. De luchtvaartmaatschappij vliegt
vanaf Schiphol naar acht bestemmingen in de regio Groot-China, waartoe het
Chinese vasteland, Hongkong en Taiwan worden gerekend.
Ga naar Luchtvaartnieuws.nl
voor meer nieuws over de vliegtuigindustrie.
Lees ook:
voor mannen
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl