Vorig jaar stond de DSB-bank van Dirk Scheringa nog te boek als onderneming
die het slechtst presteert tegenover zijn klanten. Maar na het faillissement
van de bank is dit jaar het supermarktconcern Super de Boer als laatste uit
de bus gekomen op een ranglijst, die de Universiteit van Groningen dinsdag
presenteerde.

Het Customer Insights Center van de universiteit zoekt samen met
onderzoeksbureaus uit welke grote ondernemingen het beste met hun klanten
omgaan en daar vervolgens de vruchten van plukken. Daarvoor worden
zevenduizend consumenten ondervraagd. Ikea bleek dit het beste te doen,,
evenals vorig jaar. Univé, Bol.com en Rabobank volgen.

Nieuw in de top 5 is Shell, dat lijkt te profiteren van de problemen bij BP.
De NS, die kampte met vertragingen, tuimelde uit de top 5 naar een 13e
plaats. De onderzoekers noemen het opvallend dat de intermediaire
verzekeraars het vaak slechter doen dan de verzekeraars die zonder
tussenpersoon werken.

Lees ook:

‘Ikea laat consument bewust verdwalen’

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl