De supermarkten van Jumbo draaiden in het eerste halfjaar een consumentenomzet van 2,5 miljard euro, ruim 26 procent meer dan een jaar geleden. De groei is voor het grootste deel het gevolg van uitbreiding van het winkelbestand.

Als dat buiten beschouwing wordt gelaten, komt de zogenoemde autonome omzetgroei uit op 3,4 procent. Daarmee presteert de formule beter dan het marktgemiddelde, claimt de keten, want dat kromp met 0,2 procent. Dat maakte de supermarktonderneming woensdag bekend.

Bij de C1000-winkels die Jumbo 2 jaar geleden overnam, liep het anders. Daar daalde de consumentenomzet met 33 procent tot ruim 1,2 miljard euro. Dat komt volgens de onderneming door de sterke afname van het aantal winkels en is in lijn met de geplande afbouw van de C1000-formule.

Lees ook

3 redenen waarom Albert Heijn marktaandeel verliest

Waarom we wel Lidl en niet Albert Heijn op vakantie tegenkomen

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl