Media-ondernemer John de Mol zou interesse hebben in het kopen van nieuwswebsite Nu.nl. Dat schrijft het FD.
Sanoma, eigenaar van de Nu.nl, zegt geen plannen te hebben om de succesformule van de hand te doen. Een woordvoerder van de uitgever geeft aan: “Het is een supermooi merk. Er zijn veel geïnteresseerden, maar we hebben geen plannen om te verkopen.” Dagelijks bezoeken 1,9 miljoen Nederlanders Nu.nl. Daarmee is de nieuwswebsite groter dan die van de NOS, het AD en de Telegraaf.
FD schrijft dat bronnen in de financiële wereld en de mediasector claimen dat de belangstelling van Talpa Holding – het bedrijf van De Mol – serieus is. Met de aankoop van Nu.nl zou De Mol een stapje dichter zijn bij zijn gedroomde multimediale uitgeefhuis.
100 miljoen voor Nu.nl
Sanoma wil geen cijfers geven over de omzet en winst, wel weten we dat er ruim honderd vaste en freelance redacteuren bij de website betrokken zijn. Een van de bronnen claimt tegenover FD dat de uitgeverij 100 miljoen euro voor de titel wil hebben.
De Mol is overigens niet de eerste die zijn interesse toont. Eerder werd ook al De Persgroep uit België genoemd, de eigenaar van de Volkskrant, AD, Trouw en een aantal regionale kranten.
Mocht het tot een overname komen, dan kan De Mol gebruik maken van de kennis van Peter de Mönnink. Afgelopen week werd bekend dat de CEO van Sanoma in België en Nederland overstapt naar Talpa Holding, waar De Mönnink aan de slag gaat als commercieel directeur. Bij zijn nieuwe baas blijft hij als topman verantwoordelijk voor SBS Nederland, dit deed hij eveneens voor Sanoma.