“Joep, hoe was jouw week?” vraagt host Ruud Hendriks, van de podcast ‘Doorzetters’, aan gast Joep Verbunt in de vierde editie van het Angel Café. “Ik denk dat het een van mijn beste weken ooit was”, zegt Verbunt met een brede glimlach. Waarop Hendriks Verbunt vraagt om die opmerking verder toe te lichten.
Nummer één matras
“Er kwam een e-mail binnen van de consumentenbond”, vervolgt Verbunt. En die konden mij feliciteren. Toen ik 8 jaar geleden begon met ondernemen had ik als doel het beste matras ooit te maken en daar heb ik alles aan gedaan. We hebben onder andere samengewerkt met de TU Delft en de Universiteit van Leuven. We hebben honderden prototypes gehad. Met als één doelstelling: het allerbeste matras. En wat doen nou veel mensen als ze een matras gaan kopen? Die kijken eerst naar de consumentenbond en wat er op nummer 1 staat”. En dát staat Verbunt dus nu met zijn beste matras van Nederland.
Bouwen aan een sterk merk? Je moet viral gaan!
“Hoe bouw je een merk wat overal op TV te zien is, waar je overal over hoort en inmiddels ruim 400.000 mensen gebruik van maken?” Wil Hendriks van Verbunt weten. Verbunt – die onder meer succesformules ‘Hot Tub Movie Club’, ‘Hot Tub Taxi’ en TV-show ‘The Target bedacht – legt uit dat hij voorheen een marketing agency had waarbij ze vaak ludieke acties verzonnen met weinig budget, veel creativiteit én die altijd viral gingen. Die ervaring heeft hij meegenomen naar de marketing voor Matt sleeps. Zo bedacht hij de hangover bar waarbij enkel mensen binnenkwamen die een bepaalde promillage bliezen. Dit ging al snel viral en wereldwijd was de naam “Matt Sleeps” terug te horen en zien op het internet, televisie en radio.
“We zijn ook viral gegaan met een eigen zender”, vertelt Verbunt trots. “Geen Netflix, maar Mattflix”.
“We zijn ook viral gegaan met een eigen zender”, vertelt Verbunt trots. “Geen Netflix, maar Mattflix. Met de meest slaapverwekkende filmpjes van het internet. Zo kwamen we met dit idee onder andere op de voorpagina van de metro terecht. Op de vraag van de podcast hosts of Verbunt een goed idee heeft om deze aflevering van Doorzetters viral te laten gaan antwoordt hij: “Ik denk dat als we met ons allen onze kleren uittrekken we al wel wat hebben”.
Nog meer steengoede tips van Joep? Download de Future of Finance app!
Joep zijn succesverhaal en de lessen die hij heeft geleerd, zijn nu exclusief beschikbaar via de Future of Finance-app. Deze app werd gelanceerd tijdens de vierde editie van het Angel Cafe, om investeren zo makkelijk mogelijk te maken en investeerders toegang te geven tot hoogwaardige data en relevante investeerders informatie. Of je nu een startende ondernemer bent of al enige tijd bezig bent, deze inzichten kunnen jou helpen om jouw merk en onderneming naar nieuwe hoogten te brengen. Let op! Wie zich nu aanmeldt, krijgt bovendien aandelen in ‘mandjes’ met startups (t.w.v. €200,-).
Ondernemerslessen tijdens het Angel Café
Joep Verbunt deelde eveneens zijn kennis -en ervaring met de ruim 300 bezoekers van de vierde editie van het Angel Café. Dit unieke evenement, georganiseerd door verschillende financiële partners, zoals Nxchange, Bondex, Business Insider en Startupbootcamp, brengt like-minded investeerders en ondernemers zoals Joep, samen om van elkaar te leren, elkaar te inspireren en te netwerken.
Wil jij bij de komende, vijfde editie zijn van het Angel Café op maandag 18 september? Dat kan! Meld je dan hier aan, live plekje in de zaal of voor de livestream.