Premium content ophalen
- Mega-influencer Kim Kardashian heeft een schikking getroffen van 1,3 miljoen dollar met de Amerikaanse beurswaakhond SEC in een zaak over misleidende marketing voor een cryptomunt.
- De uitglijder van Kardashian toont aan dat influencers risico’s lopen, als ze niet transparant zijn.
- Influencers kunnen een aantal dingen doen om te zorgen dat ze zich aan de regels houden.
- Lees ook: 5 belangrijke trends bij influencer marketing: Instagram dominant bij social shopping, maar TikTok duidelijk in opkomst
Voor influencers die cryptovaluta aanprijzen, is de hashtag #advertentie niet genoeg.
Begin deze week trof mega-influencer Kim Kardashian een schikking met de Amerikaanse beurswaakhond SEC. Daarbij beloofde Kardashian 1,3 miljoen dollar te betalen, zonder verdere schuld te erkennen. De zaak ging over een Instagram-post van juni 2021 ter promotie van de gehypte cryptomunt EMAX. Kardashian had niet gemeld hoeveel ze betaald kreeg voor het promoten van de cryptomunt.
Aangezien Kardashian een van de meest gevolgde influencers op social media is, had de aanklacht van de SEC een bredere uitstraling.
Premium content ophalen