- Een nieuw rapport over influencer marketing laat zien hoe marketeers gebruik maken van influencers en sociale media-platforms voor omzetgroei.
- Instagram blijkt vooralsnog het dominante platform voor social shopping.
- Video-app TikTok wordt echter wel steeds belangrijker
- Lees ook: Google geeft adverteerders nieuwe manieren om de prestaties van advertenties te meten, nu volgcookies worden afgeschaft
Een nieuw rapport over de markt voor social shopping voorspelt flinke groei in de komende jaren. Naar verwachting vindt er tussen 2022 en 2025 in de VS een verdubbeling plaats van de verkopen via social media naar een niveau van 99 miljard dollar.
Kleding, consumentenelektronica en woninginrichting zijn categorieën waar verkoop via social media een hoge vlucht gaat nemen, zo is de verwachting in het rapport met de titel ‘The Role of Influencers within Social Commerce’ van het Britse influencermarketingplatform Influencer Intelligence.
China loopt wereldwijd voorop bij het gebruik van sociale media en influencers voor consumptieve aankopen. In 2021 had de Chinese markt voor social shopping al een omvang van 400 miljard dollar.