- House of Rituals is een flagshipstore van het Amsterdamse beautymerk Rituals die recentelijk open is gegaan.
- In de flagshipstore bevinden zich een restaurant, een gewone spa en een spa voor de geest. Dit alles beslaat 1.500 vierkante meter.
- Neem in kijkje in de winkel met de slideshow van Business Insider.
Het Amsterdamse beautymerk Rituals heeft in 2020 een flagshipstore geopend aan de Kalverstraat in de hoofdstad. Het pand, waar vroeger het modemerk Esprit zat, is slechts honderd meter verwijderd van de plek waar de eerste winkel van Rituals ooit stond.
De flagshipstore heeft een oppervlakte van ongeveer 1.500 vierkante meter, en is daarmee vijftien keer groter dan een gemiddelde winkel van Rituals. Op de begane grond bevindt zich een restaurant, terwijl de bovenste twee verdiepingen zijn gereserveerd voor een gewone spa en een Mind Spa, waar je behandelingen voor je mentale welzijn kunt boeken.
“Je kunt je de stress voorstellen die we beleefden om deze ruimte invulling te geven”, vertelt oprichter en CEO Raymond Cloosterman tegen Business Insider Nederland. Hij liet zich inspireren door Tokyo, waar je een obsessie voor detail tegenkomt en gekke combinaties, zoals een beautywinkel en restaurant ineen.
De flagshipstore dient twee doelen, vertelt Cloosterman. Ten eerste is het een speeltuin voor de fans van Rituals. “Je kunt er lekker een halve dag doorbrengen door uitgebreid te lunchen, te winkelen en naar een spa te gaan. Als je een keer naar Amsterdam gaat, dan moet je hiernaartoe.”
Tegelijkertijd is de flagshipstore een groot laboratorium voor Rituals. "We testen hier allemaal nieuwe concepten. Bijvoorbeeld wasmiddel. De resultaten zijn zo verbluffend goed, eind dit kwartaal is ons wasmiddel beschikbaar in bijna duizend winkels", aldus Cloosterman.
Ten slotte staat House of Rituals ook symbool voor het succes van het merk. Waar Rituals er in zijn beginjaren zes jaar over deed om een tweede winkel te openen, gaan in 2022 elke week vier winkels open. Inmiddels omslaat het netwerk zo'n duizend winkels over de hele wereld en liggen de producten van Rituals in veertigduizend hotelkamers.