Na het vertrek van bestuursvoorzitter Jacob de Jonge van V&D houden ook de financieel directeur en de directeur inkoop het voor gezien bij de warenhuisketen.
V&D is volop bezig met een transformatie van zijn warenhuizen, waarbij de nadruk meer op A-Merken komt te liggen. De nieuwe positionering wordt stapsgewijs doorgevoerd en moet V&D uit de verlieszone halen, waarin het het warenhuis al een aantal jaren bivakkeert.
In 2013 eindigde V&D 42 miljoen euro in het rood, maar daar zat wel een eenmalige last bij van 26 miljoen euro in verband met een reorganisatie. Een jaar eerder bedroeg het verlies 19,2 miljoen euro.
V&D mikt op A-merken
Opkoopfirma Sun Capital Partners is sinds 2010 de eigenaar van de Nederlandse warenhuisketen met 63 vestigingen. Sun Capital had met de eerder dit jaar vertrokken topman De Jonge een ombouwstrategie in gang gezet, waarbij A-merken zich veel sterker met shop-in-shops binnen de V&D kunnen profileren.
V&D zoekt nog naar een opvolger voor De Jonge en Sun Capital heeft nog geen indicatie gegeven dat er van de ingezette strategie wordt afgeweken. Maar het is wel onrustig in de top, zo blijkt uit een intern schrijven van interim-topman Don Roach, waarover het Financieele Dagblad beschikt.
Topbestuurders vertrekken
Uit de memo blijkt dat inmiddels twee andere bestuurders bij V&D ook vertrekken, aldus het FD dinsdag. Financieel directeur Carmen Velthuis vertrekt in februari 2015 en inkoopdirecteur Jacco van der Steen stapt eind dit jaar op.
Jack Zantman wordt volgens het memo de nieuwe financieel directeur. Hij was eerder werkzaam bij onder meer de Bijenkorf. Een nieuwe inkoopdirecteur wordt nog gezocht.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl