Tiqets, een Nederlands boekingsplatform voor toegangstickets voor musea, shows en attracties, heeft een investering gekregen van 17 miljoen dollar. De groep investeerders wordt aangevoerd door HPE Growth Capital.
Dat maakte Tiqets woensdag bekend.
Tiqets is opgericht in 2014. Met het platform kunnen bezoekers kaartjes voor musea, voorstellingen of sportwedstrijden kopen in een stad die ze niet kennen. Dat kan via de website en via een app. De populairste tickets in Amsterdam zijn die voor het Van Gogh Museum, het Rijksmuseum en de Heineken Experience.
Volgens het bedrijf maken inmiddels miljoenen mensen in meer dan 150 landen gebruik van hun dienst. “Onze gebruikers vinden het heel handig dat ze kaartjes direct kunnen kopen en niet meer hoeven te printen”, aldus CEO Luuc Elzinga.
Met de investering van 17 miljoen dollar wil Tiqets uitbreiden naar nog meer steden om de positie van marktleider te verstevigen.
Tiqets kreeg eerder al investeringen van 4 miljoen euro (2016), 1 miljoen euro (februari 2015) en 450.000 euro (december 2014).
Het bedrijf heeft kantoren in Amsterdam, New York, Parijs, Barcelona, Wenen en Rome. Er weken in totaal 75 mensen bij de startup.