Winkelketen HEMA ziet zichzelf niet meer als concurrent van zaken als Action of Albert Heijn. Dat zei topman Tjeerd Jegen zaterdag in de Volkskrant.

,,We hebben geprobeerd een aantal minisupermarkten te openen, maar dat is niet de toekomst. Je wint het toch niet van Albert Heijn en Jumbo”, liet Jegen optekenen. Ook met prijsvechter Action wil hij zich niet meer meten. ,,Action mag de prijskoning van Nederland zijn; naar HEMA ga je voor de kwaliteit en het design.”

De winkelinrichting van HEMA gaat onder leiding van Jegen weer helemaal op de schop. Hij wil de indeling van de filialen vooral logischer maken. ,,We moeten in Nederland af van die supermarktindeling, waar je uren kwijt bent aan zoeken.”

Beschamend

Ook op het gebied van internetverkopen valt volgens Jegen nog veel goed te maken. Hij noemde de online pogingen van het bedrijf tot nu toe in de krant beschamend.

Er is HEMA alles aan gelegen om de resultaten te verbeteren. De keten wordt door internationale uitbreiding steeds groter, maar schrijft tegelijkertijd nog wel rode cijfers.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl