- Heineken richt zich in de VS in 2024 explicieter op Gen Z met alcolholvrij bier.
- De brouwer stelt dat 40 procent van de consumenten die Heineken 0.0 voor het eerst proberen, het vervolgens nog eens drinkt.
- De Amerikaanse marketingdirecteur Jonnie Cahill van Heineken zegt dat het merk van plan is “verantwoordelijkheid cool te maken”.
- Lees ook: Bierbrouwer Heineken hoeft geen boete te betalen voor verkopen blikjes zonder statiegeldlogo.
Heineken bereidt voor komend jaar in de Verenigde Staten een nieuwe, grote marketingcampagne voor rond Heineken 0.0. Het doel is om alleen al in het eerste kwartaal van 2024 “miljoenen blikjes” van het alcoholvrije bier te distribueren onder potentiële, nieuwe klanten.
Heineken 0.0 werd in 2019 in de VS gelanceerd en is nu al het best verkopende alcoholvrije bier in het land, met ongeveer een vijfde van het marktaandeel in dit segment, meldde de Nederlandse brouwer afgelopen oktober aan The Wall Street Journal.
Maar alcoholvrij bier is een relatief klein segment in vergelijking met de markt voor traditioneel bier, met een aandeel van minder dan 1 procent in de VS, zegt CMO Jonnie Cahill van Heineken USA in een toelichting.