Groupon heeft toegezegd om een goede klantenservice te introduceren. Daarnaast zal het klanten onder andere beter informeren over garantievoorwaarden en levertijden.

Groupon heeft toegezegd dat het in overleg met de Consumentenautoriteit een
aantal verbeterpunten zal doorvoeren in de dienstverlening.

Er kwamen regelmatig klachten binnen over de kortingsbonnendienst via
ConsuWijzer. De gebruikers van de dienst waren vaak niet op de hoogte met
wie de koopovereenkomst was gesloten en waar ze hun klachten konden
deponeren.

E-mails met bevestiging

De Consumentenautoriteit heeft dit aanhangig gemaakt bij Groupon, waarna het
bedrijf beterschap beloofde. “Het kan erop lijken dat je het product
bij Groupon bestelt en niet bij de werkelijke aanbieder”, volgens de
dienst.

Groupon wil dan ook bevestigings-emails gaan sturen waarin staat waar de klant
terecht kan met klachten, voor zaken omtrent garantie, de wettelijke
bedenktijd en de contactgegevens van de fabrikant.

Klantenservice

Ook zal Groupon de bedenktijd die de koper heeft vermelden bij elke aanbieding
en gaat het de levering van producten verbeteren in samenwerking met IML.

Verder belooft Groupon een goed bereikbare klantenservice te installeren en
gaat het de beschrijving van de aanbiedingen beter controleren.

Regelgeving ontoereikend

Groupon stelt dat de diensten die het bedrijf levert relatief nieuw zijn en
dat de regelgeving niet toereikend is. Daarom moet er bepaald worden welke
verantwoordelijkheden bij Groupon liggen en welke bij de fabrikant van de
producten.

De Consumentenautoriteit gaat de komende tijd in de gaten houden of Groupon
zich aan de afspraken houdt. Groupon zegt het afgelopen jaar al veel
verbeteringen te hebben doorgevoerd voor de consument en dat de afspraken
met de Consumentenautoriteit alleen maar zullen helpen om dat nog meer te
doen.

Lees meer technieuws op Hyped.nl.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl