- Welke bedrijven gaven dit jaar het meeste uit aan reclame in Nederland?
- Onderzoek van Adfact zet Albert Heijn op de eerste plaats, zo meldt Adformatie.
- In de top 5 staan naast AH nog twee andere supermarkten: Jumbo en Lidl.
- Lees ook: Google doet cookies binnenkort in de ban: 2023 wordt het jaar waarin blijkt of nieuwe technologie uitkomst biedt voor de advertentie-industrie
Albert Heijn is de grootste adverteerder van 2022 in Nederland, volgens mediamonitoringbedrijf Adfact. Het supermarktconcern gaf in de periode van januari tot en met november bijna 99 miljoen euro uit aan reclames, zo meldt het nieuwsplatform voor media en marketing Adformatie.
Na Albert Heijn staan er nog twee supermarkten in de top 5 van grootste adverteerders: Lidl en Jumbo. Verder scoren Kruidvat en bol.com hoog.
Op brancheniveau zijn toerisme en luchtvaart dit jaar grote stijgers op de advertentiemarkt vanwege het herstel van deze sectoren na de coronacrisis.