Internetreus Google heeft zijn logo weer eens aangepast. De kleuren van de letters blijven praktisch gelijk, maar het lettertype wijzigt wel.
Dat maakte Google dinsdag bekend.
Het is niet voor het eerst dat de zoekgigant aanpassingen aan zijn logo doet. De laatste keer dat het bedrijf een wijziging doorvoerde in zijn bedrijfslogo was in 2013, toen het ook overstapte op een iets ander lettertype.
Google, dat al sinds 1997 actief is op het wereldwijde web, presenteerde het nieuwe beeldmerk in een filmpje op zijn blog.
Op Twitter ontstond meteen discussie of de 'e' in het nieuwe Google-logo niet te veel lijkt op de 'lachende e' van Heineken. Freddy Heineken had ooit de briljante ingeving om de e's in zijn eigen naam te kantelen, zodat ze op lachende gezichtjes leken die gezelligheid uitstralen. De bierbrouwer zelf deed dinsdag ook een duit in het zakje.
Maar de 'lachende e' zit al sinds 1999 in het beeldmerk van Google. Misschien dat-ie door het nieuwe lettertype meer opvalt.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl