Autoreus Volkswagen gaat zijn vlaggenschip, de VW Golf, verrijken met een hybride versie die een elektromotor en een benzinemotor combineert.
Volkswagen heeft de plug-in hybride versie van de Golf klaar, de GTE. De auto beleeft zijn wereldpremière op de Autosalon van Genève, staat aan het eind van de zomer bij de Nederlandse dealer en komt in aanmerking voor zeven procent fiscale bijtelling bij zakelijk gebruik.
VW Golf plug-in hybride: wat wordt de prijs?
Over welk bedrag die zeven procent moet worden gerekend is nog niet bekend, maar naar verwachting zal de prijs rond de 35.000 euro liggen.
Daarvoor krijgt de koper dan niet alleen een opmerkelijke zuinige auto, waarmee je kortere trajecten (tot 50 km) volledig elektrisch kunt afleggen, maar ook een zeer goed presterende auto. De combinatie van een 150 pk sterke 1.4 TSI turbo-benzinemotor met een 102 pk elektromotor levert in totaal 204 pk systeemvermogen op. En dat is goed voor een honderdsprint van 7,6 seconden en een top van 217 km/h.
De topsnelheid op de elektromotor bedraagt maximaal 130 km/h. De berekende CO2-uitstoot bedraagt 35 g/km. Standaard heeft de Golf GTE een zestraps DSG dubbelkoppeling versnellingsbak. De Golf GTE lijkt van buiten op een Golf GTI, maar alle rode accenten van de GTI zijn bij de GTE blauw, zoals de bies in d egrille.
Binnenkort maakt Volkswagen de prijzen en de besteldetails van de Golf GTE bekend.
Lees meer autonieuws op Carros.nl.
Lees ook:
Tesla lijdt verlies, maar denkt dit jaar fors te groeien
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl