Bas Nieuwdorp opende in december zijn modezaak Donna Blue in Nunspeet. Met de winkel wil hij niet met grote online spelers concurreren op prijs of het grootste aanbod.
Hij wil zich onderscheiden door persoonlijke service te bieden, met uitstekende bereikbaarheid via social media en e-mail.
Nieuwdorp: “Ik reageer snel op vragen, ook al weet ik het antwoord niet. Het gaat erom dat je laat zien dat je betrokken bent bij de klant.” Het is de stellige overtuiging van de ervaren ondernemer, die sinds 2011 verderop in de straat actief was met Blue Bird Shoes. Hij had met vijf medewerkers een schoenenwinkel van 340 vierkante meter, waarmee hij de grootste was in de regio.
Toch moest het roer om. “We hebben het geprobeerd met een webshop, maar de kosten waren skyhigh – mede door het schrikbarend hoge retourpercentage.” Bas zet in op persoonlijke aandacht voor de klant: “Klanten moeten zichzelf gehoord en thuis voelen, zowel in onze winkel als online.” Hij verruilde Blue Bird Shoe Company voor Donna Blue en richt zich nu met 140 vierkante meter en lagere kosten op de betere kansen in de mode.
Goede online bereikbaarheid
Essentieel is volgens de ondernemer een goede bereikbaarheid. Via telefoon, e-mail en social media zoals Facebook en Instagram. “Er worden regelmatig vragen gesteld online door klanten en we vinden het belangrijk dat we geen vraag missen. Daarvoor moeten we 24-7 voor klanten bereikbaar zijn en Tele2 bleek de ideale oplossing te hebben. Dankzij Tele2 kunnen we altijd en overal onbeperkt gebruikmaken van snelle dataverbindingen en een uitstekende oplossing voor telefonie.”
Nieuwdorp werd in 2011 klant van Tele2 toen hij startte met zijn schoenenwinkel. Het waren met name de herkenbaarheid en de gunstige prijs-kwaliteit verhouding van Tele2 die hem over de streep trokken. “Bij een grote provider met een eigen netwerk hoef je niet bang te zijn dat je telefoon of je dataverbinding er ineens uit ligt. Dat wekt vertrouwen.” Daarnaast is hij zeer tevreden met de tarieven ‘die behoorlijk wat scherper zijn dan die van de traditionele providers’.
Plug en play
Bij het over gaan naar de nieuwe winkel maakte Bas een plan om de dataverbinding en ook telefonie waar hij zo tevreden over was te verhuizen naar het nieuwe pand. “Ik hoefde alleen maar in te pluggen en was weer bereikbaar. Ik heb er nauwelijks omkijken naar gehad. Maar goed ook, want ik was druk genoeg met de opening van de nieuwe winkel.”
De toekomst ziet de ondernemer met vertrouwen tegemoet. “Mijn gevoel zei dat het tijd was om keuzes te maken. In de fashionbranche kunnen we weer jaren vooruit.”
Ben jij ook benieuwd naar het gemak van de scherp geprijsde telefonie en data-oplossingen van Tele2? Kijk dan hier voor meer informatie.