Google heeft design-expert Ivy Ross aangenomen om leiding te geven aan het Google Glass team.
Google introduceerde de nieuwe topvrouw vrijdag op Google Plus.
Ross werkte bij design- en kunstwebsite Art.com. Eerder werkte ze onder andere voor Calvin Klein en Swatch. De keuze voor iemand uit de designwereld komt niet helemaal uit de lucht vallen. Onlangs begon Google al een samenwerking met het Italiaanse Luxottica, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor merken als Ray-Ban, Miu Miu en Armani.
De reden dat Google de focus op design wil gaan leggen is helder: de bril staat niet bekend om het stijlvolle design. Glass trekt veel aandacht op straat en dat is niet omdat mensen het design bewonderen. Een redacteur van NuTech testte Google Glass uit. Rustig over straat gaan was er voor hem niet bij.
In de trein wilde iemand hem helpen met uitstappen, Google Glass had de indruk gewekt dat hij erg slechtziend was. Een andere medepassagier werd boos omdat hij dacht dat er foto’s van hem werden gemaakt met Glass. Op het station dacht de beveiliger dat hij wilde filmen en moest hij de bril zelfs afzetten.
Het is niet onwaarschijnlijk dat andere Glass-gebruikers vergelijkbare ervaringen opgedaan hebben en Google daarom nu aan het design wil werken.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl