- Er is een akkoord tussen de curatoren en de oud-eigenaren van het failliete reisbureau D-Reizen.
- Reisorganisatie Prijsvrij had bij een doorstart 500.000 euro over voor de merknaam, maar de voormalige eigenaren vonden dat die 2 miljoen euro waard was.
- Uiteindelijk gaat er nu 450.000 euro naar de oud-eigenaren en 50.000 euro komt ten goede aan de boedel.
- Lees ook: Corendon gaat 100.000 vakantievluchten verkopen vanaf Duitse luchthavens.
Reisbureau Prijsvrij is tot een akkoord gekomen met de oud-eigenaren van D-reizen in het conflict over de merknaam. De oud-eigenaren krijgen uiteindelijk 450.000 euro voor de merkrechten van het bedrijf.
Prijsvrij had bij een doorstart na het faillissement van D-reizen 500.000 euro over voor de merknaam, maar de voormalige eigenaren vonden dat die 2 miljoen euro waard was.
In het nieuwste faillissementsverslag schrijven de curatoren een regeling te hebben getroffen om een einde te maken aan alle rechtszaken rond de kwestie.
Van de eerder opzijgezette 500.000 euro gaat 450.000 euro naar de oud-eigenaren. Het overige geld komt ten goede aan de boedel van D-reizen.
D-reizen ging in april vorig jaar failliet. Door de coronacrisis verkocht de reisorganisatie veel minder reizen, waardoor de inkomsten kelderden. In de maanden voorafgaand aan het bankroet verkregen de voormalige eigenaren het recht om de merknaam van D-reizen te verkopen als bepaalde schulden aan hen niet zouden worden betaald, iets was pandrecht heet. Met dat recht in handen wilden ze zelf de merknaam voor 2 miljoen euro verkopen.
De curatoren stelden na het faillissement dat dit pandrecht helemaal niet meer geldig was na het bankroet. Toen de oud-eigenaren weigerden mee te werken aan de doorstart onder de vleugels van Prijsvrij spanden de curatoren een kort geding aan. De rechter gaf hun gelijk en droeg de voormalige eigenaren op mee te werken aan de doorstart.