Het kortingsprogramma Deals bestaat nog maar sinds april, maar Facebook stopt
er al weer mee. Dat meldde
het bedrijf vrijdag.
De sociale-netwerksite met 750 miloen gebruikers was gestart in vijf
Amerikaanse steden en verkocht ook deals van andere aanbieders van
kortingen. Het bedrijf had een eigen verkoopteam opgericht.
In de verklaring zegt Facebook wel te geloven in de kracht van sociale media
om consumenten op lokaal niveau in contact te brengen met ondernemingen. "We
hebben veel geleerd van de test en we blijven doorgaan met kijken hoe we het
beste lokale ondernemingen kunnen bedienen."
Groupon
Voor bestaande grootmachten als Groupon en Living Social betekent het vertrek
van Facebook uit de markt goed nieuws. Tegelijkertijd is het een teken aan
de wand.
Ofwel geld verdienen met kortingen is niet zo eenvoudig als het lijkt, ofwel
het verdienmodel staat onder druk, nu door de komst van zoveel aanbieders de
marges omlaag gaan.
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl