Facebook gaat met een nieuw mobiel advertentieplatform ook advertenties verkopen die te zien zijn op apps van andere bedrijven. Tot nu toe konden adverteerders alleen via Facebook adverteren.

Dit meldt nieuwswebsite Recode.

Als app-ontwikkelaars op zoek zijn naar adverteerders kunnen ze zich aanmelden op het mobiele platform voor advertenties. Facebook zorgt dan voor de advertenties. In ruil voor het verzorgen van de advertenties houdt Facebook een percentage van de advertentie-inkomsten.

Het nieuwe platform lijkt geen onlogische keuze voor Facebook. Mobiele advertenties zijn voor Facebook een belangrijke bron van inkomsten. Meer dan de helft van het geld dat het sociale media platform binnenharkt, is afkomstig van dit soort advertenties. Google heeft al langer zo’n mobiel advertentieplatform: AdMob.

Waarom nu pas een mobiel advertentieplatform?

Volgens Recode komt het nieuwe advertentieplatform er nu pas omdat Facebook de afgelopen tijd te druk was met advertenties verkopen op de eigen website. In 2013 heeft de omzet van mobiele advertenties zo'n grote vlucht genomen dat het nu meer dan de helft van de inkomsten genereert.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl