Dat heeft Facebook woensdag bekendgemaakt in een deponering bij de Amerikaanse
beurswaakhond, naar aanleiding van de beursgang die voor 18 mei staat
gepland.
De grootste sociale-netwerkstie in de wereld waarschuwde dat als de trend zich
doorzet dit de financiële resultaten negatief kan beïnvloeden.
Afgelopen maart gebruikten 488 miljoen Facebookers een mobiel apparaat; in
december waren dat er nog 425 miljoen. Maar omdat Facebook minder
advertenties kan verkopen op een mobiele telefoon, dan op de gewone website,
profiteert het bedrijf nauwelijks van de toename van het aantal mobiele
gebruikers.
Overigens publiceert het bedrijf ook minder advertenties per pagina op zijn
gewone website. Dat is volgens Facebook het gevolg van ‘product
beslissingen’, zo citeert The
Wall Street Journal .
Beursgang Facebook
Facebook maakte woensdag overigens ook de komst van een eigen App Center
bekend. Bezoekers kunnen nu makkelijker apps vinden. Bezoekers kunnen een
waardering geven per app, in plaats van de huidige ‘likes’. Die ‘likes’
waren voer voor misbruik, want ze zijn in de praktijk te koop.
Ontwikkelaars kunnen ook betaalde apps indienen bij het App Center. Tot nu toe
waren Facebook-apps gratis, en verdienden ontwikkelaars alleen aan het
verkopen van aanvullende diensten binnen in de app.
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl