- Cosmeticamerk Estée Lauder betaalt NASA zo’n 128.000 dollar (110.000 euro) om tien flesjes met huidverzorgingsmiddel naar de ruimte te brengen voor een fotoshoot en een reclamefilmpje.
- De astronauten van NASA zullen niet te zien zijn op de reclamebeelden voor de flesjes ‘Advanced Night Repair’ die worden gemaakt in ruimtestation ISS, maar de ruimte wel.
- De deal met Estée Lauder maakt deel uit van de plannen van de NASA voor een ruimte-economie.
Cosmeticagigant Estée Lauder stuurt flesjes met huidverzorgingsmiddel naar het International Space Station (ISS) voor een 4,5 uur durende fotoshoot en video-opname door NASA-astronauten.
Het merk betaalt ruimte-organisatie NASA zo’n 128.000 dollar (110.000 euro) om het serum “Advanced Night Repair” mee te nemen naar de ruimte.
Ergens na 1 oktober zal een ruimtevaartuig een aantal spullen vervoeren naar het ISS, waaronder naast de flesjes voor Estée Lauder ook radijszaadjes en een nieuwe wc. De reis naar het ISS zal zo’n vier dagen duren.
De astronauten van de NASA zullen de flesjes fotograferen en filmen vanuit de Cupola-module van het ruimtestation waar zeven ramen in zitten met uitzicht op de ruimte.
De ruimtevaartorganisatie en het modemerk hebben afgesproken dat de shoot zo’n 4,5 uur gaat duren. Maar de astronauten zullen zelf niet te zien zijn op de foto’s of de fimpjes en worden ook niet extra betaald.
In het voorjaar komen de flesjes weer terug naar de Aarde en Estée Lauder zal er dan eentje veilen voor een goed doel.
De fotoshoot maakt deel uit van de zakelijke mogelijkheden die NASA wil bieden met het ruimtestation ISS.
NASA presenteerde in 2019 plannen voor een ruimte-economie. De bemanning van het ruimtestation ISS zal ongeveer 5 procent van de tijd besteden aan commerciële activiteiten, dat komt overeen met ongeveer 90 uur per astronaut per jaar.
Estée Lauder is het eerste modemerk dat producten naar de ruimte laat brengen door NASA.