General Motors verkocht 41 procent minder auto’s in de VS. De verkopen zijn
volgens het concern, dat onder meer eigenaar is van Opel, in vijftig jaar
niet zo laag geweest.
Dieptepunt autoverkopen
"Elke fabrikant laat vreselijke cijfers zien, en wij zijn geen
uitzondering”, aldus viceverkoopdirecteur Mark LaNeve, die de leiding heeft
over de Noord-Amerikaanse autoverkopen van General Motors.
Ford verkocht vorige maand bijna een derde minder auto’s in de VS. Het Zweedse
dochterbedrijf Volvo, dat Ford zou willen verkopen, verloor daarbij het
meest. De verkopen in de VS gingen bij dit merk met bijna de helft omlaag.
Van zijn grootste merken Ford, Lincoln en Mercury verkocht het concern
ongeveer 30 procent minder.
Toyota
Toyota liet weten bijna 34 procent minder auto’s te hebben verkocht in de
Verenigde Staten. Het is de zevende maand op rij dat Toyota zijn verkopen in
het land zag dalen.
De autosector zucht onder de economische recessie waar de Verenigde Staten
volgens het Nationaal Bureau van Economisch Onderozek (NMER) sinds begin dit
jaar in zit.
Volgens Ford zijn de verkopen in de Amerikaanse auto-industrie als geheel met
35 procent gedaald.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl