- Een sterke reclamecampagne kan bijdragen aan het werven van meer personeel.
- Maar hoe ziet zo’n campagne eruit? Over die vraag sprak Adformatie voor de Arbeidsmarkt Special 2022 van Sijthoff Media met experts uit de reclamewereld.
- Volgens hen speelt ‘verhalende communicatie’ een steeds grotere rol.
- Lees ook: Bijna 3 op 4 werkgevers denkt meer loon te moeten bieden plus extraatjes om personeelstekort het hoofd te bieden
Op een krappe arbeidsmarkt kan een sterke reclamecampagne bijdragen aan het werven van meer personeel. Maar hoe ziet zo’n krachtige campagne eruit? Jari Kloppenburg, strategy director van employer branding-bureau Steam, sprak hierover met Adformatie voor de Arbeidsmarkt Special 2022 van Sijthoff Media.
Kloppenburg zegt dat er steeds meer wordt ingezet op ‘verhalende communicatie’. Als voorbeeld geeft hij de recente door Steam zelf ontwikkelde campagne voor de politie. Daarbij durft de politie als werkgever toe te geven dat de organisatie niet divers genoeg is. “De politie laat zien dat er uitdagingen liggen, waaraan jíj kunt meebouwen.”
Volgens Jack de Graaff, managing partner bij employer branding-bureau Mensch, gaat het er in de eerste plaats om dat een bedrijf zijn verhaal op orde heeft. Tegenover Adformatie noemt hij de vermogensbeheerder Van Lanschot Kempen, die juist níét op zoek is naar corpsknapen, maar jonge professionals die bij een organisatie met een doordacht verhaal willen werken.