- CiCi werkt al vijfenhalf jaar als stewardess bij een grote luchtvaartmaatschappij.
- Van verkeerd inpakken tot gemiste vluchten: ze heeft passagiers allerlei fouten zien maken.
- Een van de grootste fouten is echter dat passagiers afgeleid worden bij het boarden, zegt ze.
- Lees ook: Op stedentrip? Reizen vanaf een andere luchthaven kan enorm veel geld schelen, soms zelfs de helft van de ticketprijs.
Bij elke vlucht die CiCi als stewardess doet, ziet ze dat sommige passagiers zijn afgeleid, als ze het vliegtuig in moeten.
Of ze nu met hun AirPods bezig zijn of een TikTok-video bekijken: CiCi zegt dat ze altijd passagiers tegenkomt die niet opletten.
CiCi, die Insider om privacyredenen vroeg om haar volledige naam en de luchtvaartmaatschappij waar ze voor werkt weg te laten, geeft aan dat passagiers die afgeleid zijn kunnen vallen, medepassagiers boos kunnen maken en het instapproces kunnen vertragen.
“Als je op je telefoon zit te spelen of naar muziek luistert, kun je niet communiceren met de mensen om je heen”, legt ze uit. “En dat is erg onhandig.”
Passagiers die niet opletten bij het boarden, kunnen voor vertraging zorgen
CiCi geeft reistips op TikTok en Instagram onder de gebruikersnaam @cici.inthesky. Op haar socialmediakanalen raadt ze passagiers die moeten boarden aan om zich bewust te zijn van hun omgeving. "Als je een vliegtuig instapt, ben je ergens mee bezig en moet je daar op gefocust zijn", zegt ze.
CiCi heeft onder meer meegemaakt dat een passagier per ongeluk tegen een medepassagier botste en dat iemand z'n waterfles liet vallen op het hoofd van een persoon die al was gaan zitten in het vliegtuig.
Dit kan leiden tot verwondingen. En zelfs als dat niet zo is, zorgt het voor onenigheid tussen passagiers.
Volgens de stewardess zorgen passagiers die niet opletten, ook voor vertraging. Iemand die op zijn telefoon kijkt, realiseert zich vaak niet dat een andere passagier al is doorgelopen naar zijn stoel.
CiCi raadt reizigers aan om hun oordopjes uit te doen en hun telefoon op te bergen als ze boarden.