- Koffie- en donutketen Dunkin’ blijft bestaan in Nederland.
- De curator van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf heeft een akkoord bereikt over een doorstart met Nabil Besali.
- Dunkin’ worstelt met de concurrentie van andere ketens zoals Starbucks, Cinnabon of AH to go.
- Lees ook: Waarom pannenkoekenhuis baken van stabiliteit is in de horeca
Koffie- en donutketen Dunkin’ blijft bestaan in Nederland. De curator van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf heeft een akkoord bereikt over een doorstart met Nabil Besali, die het merk in Nederland eerder onder zijn hoede had. 200 tot 250 mensen kunnen bij het bedrijf blijven werken, van eerst zo’n 400.
Een deel van de tientallen vestigingen sluit, maar “het merendeel blijft behouden”, staat in een verklaring van de curator.
De vaak met chocola of felgekleurd glazuur bedekte donuts van Dunkin’ zijn in de Verenigde Staten sinds de jaren vijftig een begrip. In Nederland bleef de keten in de jaren negentig steken op vijf vestigingen, die in 2000 allemaal sloten. In 2017 opende in Amsterdam weer een zaak van wat toen nog Dunkin’ Donuts heette, waarna tientallen filialen volgden.
Vorig jaar kwamen de Nederlandse en Belgische vestigingen in handen van een van de takken van hotelconcern Van der Valk, dat zo meer jongeren naar zijn hotels hoopte te trekken. Maar het aantal vestigingen leek alleen maar te krimpen. Dunkin’ heeft tegenwoordig veel concurrentie van andere ketens zoals Starbucks, Cinnabon of AH to go.
Dunkin' telt wereldwijd vele duizenden zaken in tientallen landen.