Dexcom exploiteert winkelformules als Dixons, Dynabyte en T for Telecom. U
zou ze ook als concurrenten kunnen beschouwen?

"Voor ons is deze deal heel logisch. We vullen elkaar goed aan. Wij
willen bijvoorbeeld meer fysieke winkels openen. Daarbij kunnen we leren van
Dexcom."

Heeft u als internetbedrijf ook echte winkels – van bakstenen?

"Ja, in Rotterdam en Antwerpen. In Rotterdam hadden we vanaf het begin al
een winkel. Het is een heel kleine zaak, maar we profiteren van het
samenspel. We kunnen zo face-to-face contact met de klanten. Zij
kunnen bovendien de producten voelen en advies krijgen. Het voordeel is ook
dat een fysieke winkel vertrouwen geeft. Dat gold zeker voor de beginperiode."

Coolblue is in een aantal jaren gegroeid naar een jaaromzet van 50 miljoen
euro. Verwacht u nog hard te kunnen groeien?

"Ja, de komst van Dexcom biedt in ieder geval voldoende mogelijkheden.
Denk alleen al aan de inkoopvolumes die we gezamenlijk kunnen realiseren.
Ook behoort het tot de mogelijkheden om onze zichtbaarheid te vergroten in
de winkels van Dexcom. Concreet is daarover echter nog niets afgesproken.
Wij kunnen ook onze eigen koers blijven varen."

Dexcom heeft een controlerend belang verworven in Coolblue. Hoeveel geld is
daarmee gemoeid?

"We hebben afgesproken daarover geen mededelingen te doen."

Had Coolblue het geld van Dexcom nodig?

"Nee. We zijn met Dexcom in zee gegaan omdat we veel van elkaar kunnen
leren."

Kan ik u nu omschrijven als een rijk man?

"(Lange stilte, Z24). Rijkdom is maar relatief. Ik zie in ieder geval
geen reden om te vertrekken. Ik kan nog jaren vooruit met de uitdagingen die
samenhangen met deze overeenkomst."

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl