Iets meer dan een jaar na het bekendmaken van de fusieplannen van Ahold en Delhaize is met het samenvoegen van de logo’s van de twee supermarktbedrijven de samensmelting voltooid. De kroon van het koninklijke Ahold uit Zaandam is in het nieuwe beeldmerk gezet op het hoofd van de leeuw van het Belgische Delhaize.

Het kroontje is een verwijzing naar het predicaat “koninklijke” dat de combinatie mag dragen. Het nieuwe logo zal overigens niet zichtbaar zijn in de winkels van de kersverse supermarktgigant.

In de nacht van zaterdag op zondag is de fusie van de twee supermarktketens officieel voltooid. Vandaag maakte de nieuwe combinatie zijn debuut op de beurs. Ook de  oude website van Ahold is uit de lucht. Er wordt doorgelinkt naar de nieuwe gezamenlijke site, waarin het Ahold-blauw en het rood van Delhaize plaats hebben gemaakt voor groen.

Delhaize

De site van Delhaize werkte overigens nog wel en op de homepage werd niet gerept over de fusie. Dat heeft ermee te maken dat Delhaize ook de naam is van de belangrijkste Belgische supermarktketen, waar Ahold in eigen land Albert Heijn als vlaggenschip heeft.

Ahold Delhaize maakt op 17 november voor het eerst kwartaalresultaten van het fusiebedrijf bekend. Voor die tijd worden op 25 augustus nog de resultaten van de eerste helft van 2016 gepubliceerd, maar die gaan nog over de losse bedrijven omdat de fusie was afgerond na het einde van de verslagperiode.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl