De beste ideeën zijn vaak simpel. Neem het idee voor de meest exclusieve
website van de wereld.
Die heet ook zo: TheWorldsMostExclusiveWebsite.
Je mag er alleen naar binnen via je officiële Twitter-registratie. Elke stap
dieper in de website – je moet langs (virtuele) dichte deuren – vereist een
hoger aantal Twittervolgers.
Bij stap 2 heb je er 5.000 nodig. In totaal zijn er zeven deuren.
Bij de zesde deur heb al een miljoen volgers nodig. Een bekende presentator
van een talentenjacht in de VS, Ryan Seacrest van American Idol, is inmiddels
de zesde deur gepasseerd. Maar verder kwam-ie niet, met z’n 4,7 miljoen
Twittervolgers.
Zevende deur
Om langs de zevende deur te komen, moet je minimaal vijf miljoen
Twittervolgers hebben. Niemand is daar nog geweest. Barack Obama, Justin
Bieber en Lady Gaga zijn zo’n beetje de enige potentiële bezoekers. Wat ze
daar te zoeken hebben, is overigens onduidelijk.
De grap is uiteraard dat iedere bezoeker een keertje afhaakt omdat-ie niet
exclusief genoeg is. Je komt dan automatisch op de site van de Italiaanse
restaurantketen Olive Garden.
Lees ook:
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl